پشتیبانی

کانکس شش ضلعی | ساخت انواع کانکس

کانکس شش ضلعی

کانکس شش ضلعی
اشتراک گذاری :

معمولا کانکس در اشکال مربع مستطیل تولید می شود اما گاها مواردی وجود دارد که به دلیل نیاز از این تیپ خارج و کانکس شش ضلعی یا شکل های دیگر را استفاده می کنیم.موضوع مورد بحث ما در این مطلب کانکس شش ضلعی بوده اما اشکال هندسی دیگری مانند دایره نیز گاها برای این منظور استفاده می شود.اینکه کدامیک از اشکال یا طرح ها توانایی پاسخگویی به نیاز ما را دارد کاملا بسته به نظر و نوع فعالیتی دارد که ما برای آن در نظر گرفته ایم . بطور مثال شاید کانکس شش ضلعی را برای نگهبان محله یا دکه بلیط فروشی بخواهیم استفاده کنیم و در این موارد بسیار مناسب است اما اگر برای کاربری مسکونی بخواهیم قطعا اشکال مربع مستطیل مناسب تر خواهند بود.

کاربرد کانکس شش ضلعی

یکی از اصلی ترین دلایل تولید کانکس شش ضلعی به این خاطر است که نقاط خارج از دید در گوشه ها را از بین برده و دید وسیع تری را ایجاد نمائیم.البته دلایل دیگری مانند زیبایی نمای خارجی و یا شکل محل مورد نظر نیز ممکن است باعث این امر گردد اما بیشترین دلیل آن مد نظر ما بوده. از آنجایی که کانکس شش ضلعی بیشتر به عنوان دکه یا کیوسک نگهبانی مورد استفاده قرار می گیرد داشتن تسلط کافی به اطراف برای شخص نگهبان بسیار حائذ اهمیت بوده تا امنیت محدوده تحت کنترل خود را حفظ نماید.از دیگر کاربرد ها و دلایل استفاده از آن نیز ایجاد بازشو در جهت های مختلف برای پاسخگویی به مراجعین می باشد تا کارمندان و افراد مراجعه کننده که در بیرون کانکس شش ضلعی قرار گرفته اند تداخلی با یکدیگر نداشته باشند و اگر جلوی پنجره پاسخگویی صفی تشکیل می شود این صف ها نیز بتوانند با نظم در کنار یکدیگر قرار گیرند.

انواع کانکس شش ضلعی

همیشه کانکس شش ضلعی از اضلاع مساوی برخوردار نبوده و گاها دارای دو ضلع بزرگ که در واقع طول آن محسوب می شود و چهار ضلع کوچکتر است تا دید به جلو و پشت سازه بیشتر باشد. این نوع بیشتر برای گیت های ورودی خودرو در شرکت ها و دانشگاه ها کاربرد دارد.نوع دیگر هم که تمامی اضلاع آن با یکدیگر مساوی بوده و بیشتر برای ایستگاه نگهبانی یا نگهبان محله از آن استفاده می شود.نوعی از کانکس شش ضلعی نیز وجود دارد که برای اتاق تمیز مورد استفاده قرار می گیرد و همانگونه که می دانید برای این منظور می بایست زاویه دیواره ها بیشتر از نود درجه باشد تا درهنگام نظافت ، ریز گرد ها و آلودگی ها در گوشه های اتاق تجمع نکنند.
کانکس چند ضلعی

ساخت کانکس شش ضلعی

برای ساخت چنین سازه ای متد های مختلفی را می توان استفاده کرد و بسته به این که کانکس شش ضلعی برای چه کاربری مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، مصالح و طرح نمای آن را مشخص می کنیم. ممکن است از نوع کامپوزیتی و یا نمای ترمو وود باشد که تمامی نوع ها و مصالح در این نوع قابل اجرا بوده و محدودیتی در باره رنگ و نوع مصالح نما وجود ندارد. حتی نوع های نگهبانی و کارگاهی را نیز می توان با این متد اجرا نمود اما در کاربری های مسکونی استفاده از کانکس شش ضلعی پیشنهاد نمی شود چرا که باعث بوجود آمدن گوشه های غیر قابل استفاده در فضای داخلی می گردد.

معایب کانکس شش ضلعی

سه مورد از معایبی که می توان برای کانکس شش ضلعی در نظر گرفت عبارتند از :
1 . غیر قابل استفاده بودن نواحی کنج به دلیل نداشتن زاویه قائمه در فضای داخلی
2. مشکلات در حمل و نقل به دلیل نداشتن شکل متعارف و متناسب برای بارگیری بارهای بزرگ که معمولا باعث بوجود آمدن فاصله در هنگام بارگیری می باشد.
3. قیمت بالاتر تولید از دیگر مواردی است که می توان به عنوان معایب کانکس شش ضلعی از آن یاد کرد چرا که با تغییر ساختار و به وجود آمدن دشواریهای تولید علاوه بر پرت مصالح بیشتر اجرت ساخت بیشتری نسبت به یک سازه معمولی برای آن محاسبه می گردد.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است