پشتیبانی

کانکس بزرگ

کانکس بزرگ

کانکس بزرگ
اشتراک گذاری :

کانکس بزرگ سازه ای پیش ساخته بوده که از ابعاد متعارف که قابل حمل باشد بزرگتر بوده چرا که بطور معمول سازه های پیش ساخته دارای ابعادی می باشند که بتوان آنها را با تریلی در جاده ها حمل کرد. اما گاها به دلایل مختلفی این ابعاد پاسخگوی نیاز کاربر نبوده و برای داشتن فضای بیشتر به سراغ کانکس بزرگ می رود. در ادامه روش های ساخت و نحوه حمل این نوع سازه را مورد برسی قرار داده ایم.

کاربرد کانکس بزرگ

دراینجا منظور ما از کانکس بزرگ ابعادی بزرگ تر از 40 متر مربع بوده که نمی توان آنها را بصورت یک تکه جابجا کرد. بیشترین موارد کاربرد این سازه ها را برای دفاتر اداری شرکت ها ، سازه های ویلایی و گاها کمپ های کارگاهی برای پروژه های بزرگ می توان عنوان کرد.در نوع اداری معمولا نیاز به اتاق ها و بخش های مختلف ، در نوع ویلایی نیاز به اتاق خواب های زیاد و پذیرایی با مساحت زیاد و همچنین در کمپ های بزرگ به دلیل زیاد بودن تعداد سرانه پرسنل و طولانی بودن مدت زمان اجرای کار معمولا کانکس بزرگ کاربرد دارد اما در کاربری های دیگر مانند نگهبانی یا فروشگاهی ابعاد روتین معمولا پاسخگوی نیاز خریداران می باشد.

ساخت کانکس بزرگ

برای ساخت کانکس بزرگ دو روش کلی وجود دارد. یکی اینکه در هنگام طراحی کانکس پلان آن را طوری بچنیم که بتوان از بخش هایی آن را جدا و مجددا به هم اتصال داد تا در هنگام حمل به قطعات کوچکتری تقسیم شود. از این روش با عنوان کانکس دوقلو نیز یاد می شود.روش دوم برای میسر ساختن چنین بنایی این است که تمامی مصالح مورد نیاز جهت اجرا و ساخت کانکس بزرگ را بصورت خام به محل اصلی برده و تمامی مراحل ساخت را از پایه در همان محل اجرا نمود. هر کدام از این روش ها دارای معایب و مزایایی مخصوص به خود هستند که می بایست با توجه به شرایط خریدار و آن روشی که بیشترین تطابق را با شرایط موجود دارد برگزینیم.

مشخصات فنی کانکس بزرگ

اگر قرار باشد سازه بصورت قطعاتی جدا از هم در سه یا چهار تکه منتقل شود بهترین گزینه استفاده از ساندویچ پانل می باشد که می توان آنها را از هم جدا و دوباره به یکدیگر متصل نمود اما اگر قرار است در محل اجرا شده و دیگر جابجا نشود می توان از انواع مصالح و مشخصات فنی برای ساخت کانکس بزرگ استفاده کردو محدودیتی در این مورد به وجود نمی آید. حتی می توان از مصالحی مانند سرامیک برای کف آن نیز در نظر گرفت چرا که همواره قابلیت جابجایی است که محدودیت هایی را به همراه دارد اما در صورتی که ما قصد حمل یا جابجا کردن کانکس بزرگ را نداشته باشیم با آزادی عمل بیشتری رو برو بوده و هر پلان و شکلی را می توانیم برای سازه خود در نظر بگیریم.

 

 


تمامی حقوق محفوظ است