پشتیبانی

ساخت کانکس مهندسی

کانکس مهندسی

کانکس مهندسی
اشتراک گذاری :

در کارگاه های ساختمانی همواره تعداد زیادی کانکس برای کاربرد های گوناگون وجود دارد که برخی از آنها برای استراحت کارکنان در هنگام شب ، برخی به عنوان سالن غذاخوری و برخی دیگر به عنوان سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان سازه هایی نیز برای دفتر کار مدیران پروژه و اتاق جلسات آنها مورد استفاده قرار میگیر که به آن کانکس مهندسی می گویند. این سازه دارای نمایی شکیل تر و ابعادی بزرگتر بوده که با توجه به وسعت پروژه و تعداد مهندسین ابعاد آن متغییر است.

ساخت کانکس مهندسی

برای ساخت کانکس مهندسی معمولا از مصالح با کیفیتی مانند ساندویچ پانل یا نوع سایدینگ استفاده می شود چرا که هم دفتر مهندسان پروژه بوده و هم محل برگزاری جلسات مدیران بالادستی و ناطران مستقر در محل که ایجاب می کند سازه دارای کیفیت مناسبی باشد و نمای آن نیز با دیگر سازه ها کمی متفاوت تر و گویای کاربری آن در میان دیگر سازه ها باشد.البته این سازه ها با توجه به شرایط آب و هوایی و حجم کار که مدت زمان استفاده از آن را تعین می کند خود دارای انواع مختلفی است که در ادامه چند مورد از پرکاربرد ترین آنها را تشریح نموده ایم.

انواع کانکس مهندسی

همانگونه که در سطر بالا به آن اشاره شد مناطق آب و هوایی و وسعت پروژه ها باعث بوجود آمدن انواع مختلفی از کانکس مهندسی شده اند که برخی از آنها برای مناطق گرم سیری و برخی دیگر برای آب و هوای معتدل مناسب بوده و برخی از آنها دارای طاهری بسیار لوکس و مدرن و برخی دیگر ساده تر و عملکردی تر می باشند.

کانکس مهندسی پانلی

این نوع سازه که به کانکس پانلی نیز شناخته می شود ساخته شده از پانل های پیش ساخته ای است که عایق بندی آنها از طریق تزریق فوم فشرده در لایه میانی آنها صورت گرفته و هرگونه تبادل حرارتی بین فضای بیرونی و داخلی را غیر ممکن می سازد.استفاده از کانکس مهندسی پانل برای مناطق سرد کوهستانی که یخبندان شدید داشته یا گرم و خشک که تابش مستقیم خورشید با درجه حرارت بالا را دارد توصیه می گردد.

کانکس مهندسی لوکس

در برخی موارد نیاز است دفتر مهندسی از کانکس کمی متفاوت تر بوده و بگونه ای یک دفتر کار لوکس باشد. برای این منظور از کانکس مهندسی لوکس که دارای نمایی شکیل از ورق های کامپوزیت و نورپردازیبا جداره های بزرگ شیشه ای است استفاده می شود. معمولا در جاهایی که دفتر فروش واحد ها نیز مستقر در محل پروژه است بیشتر از کانکس لوکس مهندسی استفاده می شود اما در پروژه های ملی نیز برای پذیرایی از سران کشور که برای بازدید از پروژه مراجعه می کنند نیز همواره یکی از آنها را آماده می کنند.


تمامی حقوق محفوظ است