پشتیبانی

کانکس گرمخانه

کانکس گرمخانه

کانکس گرمخانه
اشتراک گذاری :

کانکس گرمخانه بطور ساده سازه ای پیش ساخته با جداره های عایق حرارتی بوده که در آن می توان از طریق دمیدن گرما عملیات خشک کردن محصولات کشاورزی را انجام داد. این سازه دارای بخش ها و ویژگی های منحصر بفردی بوده که توسط گروه صنعتی آذین کانکس طراحی و تولید می گردد . برای آشنایی بیشتر با این گرمخانه ها ادامه این مطلب را مطالعه فرمائید.

بخش های کانکس گرمخانه

بطور کلی یک کانکس گرمخانه از دو بخش اصلی تشکیل شده که یک بخش کوچک گرما سازیا کوره نامیده می شود. در این بخش حرارت مورد نیاز و تجهیزات لازم برای ایجاد دما قرار گرفته که بسته به نوع انرژی با یکدیگر متفاوت بوده اما کوره هوا گرم نوع معمول آنها می باشد که با سوخت گاز طبیعی ایجاد گرمایش می کند. بخش دیگر کانکس گرمخانه که در واقع قسمت بزرگتری از آن را تشکیل داده فضای گرمخانه ای بوده که در آن محصولات مختلف مانند چای یا تنباکو بشکل برگ های تر ورد و درون قفسه ها یا شانه ها قرار می گیرند.پس از انجام عملیات خشک سازی این محصولات را از داخل کانکس خارج و به محل بسته بندی منتقل می کنند.

مشخصات فنی کانکس گرمخانه

جداره های سقف و دیوار کانکس گرمخانه از ساندویچ پانل با عایق های حرارتی پلی اورتان بوده که ضخامت حداقلی برای این کاربری 6 سانتیمتر و حداکثر 10 سانتیمتر است. کف گرمخانه از ورق های آلومینیوم آجدار کفپوش شده و درب ها نیز از ساندویچ پانل بصورت یخچالی استفاده می شود تا از هرگونه هدر رفتن انرژی جلوگیری کند.ما بقی بخش ها مانند استراکچر و ریل ها و همچنین طبقات از آهن آلات با اشکال و مقاطع مورد نیاز هر بخش بوده که با کنار هم قرار گرفتن آنها تشکیل یک کانکس گرمخانه ای را می دهند. از نظر مساحت ابعاد کلی آنها بصورت پشت تا پشت 6 متر طول با عرض 2.4 متر و ارتفاع 2.5 متر می باشد. از این ابعاد 1.4 متر طول به فضای تولید حرارت و مابقی برای محل قرار گیری محصولات جهت انجام فرآیند خشک سازی استفاده می شود. این سازه دارای بخش های فرعی دیگر نظیر سیستم آبپاش ، سنسور های حرارتی و سنسور های رطوبطی بوده که از طریق یک سیستم هوشمند الکترنیکی فرآیند بعمل آمدن محصول خشک را کنترل می کنند.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است